onsdag 13 augusti 2014

Maten..

Har varit sugen på att äta rawfood ett tag. Kanske för att Hälsa har haft inspirerande artiklar två nummer i rad. Tänker att jag kan byta ut någon lunch per vecka nu när det fortfarande är varmt. Fast det kräver egentligen bra recept och planering. Tänker tjusiga rätter tex med blötlagda nötter körda med örter till pesto som fylls i paprika. Men den tiden har jag inte över just nu.. Idag blev det en fuskvariant med morotsstavar som jag doppade i avocadodipp med lite feta i (fusk). Det var gott och jag blev faktiskt mätt.

4 kommentarer:

  1. Tack för tipsen om tidningen och avocadodippen, jättesmarrigt ser det ut!

    SvaraRadera
  2. Det är många som slipper artros och värk när de börjar med LCHF också. Tror det är viktigt att hitta det som funkar för just en själv. Jag äter sällan raw, mår inte bra på det. Någon gång gör jag någon god kaka eller dessert och det är där jag tycker att raw lyckas bäst. Men att äta kall mat är inte min grej och jag tror på lagad mat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan bara äta kall mat när det är varmt ute sen behöver jag också lagad mat. Tänkte byta ut några luncher för att prova. Men absolut man får prova sig fram tills man hittar sin egen grej.

      Radera