tisdag 13 januari 2015

Läget (dag 26 Kirtan Kriya 31 minuter)

Vardagen rullar på igen med alla aktiviteter i vår familj. Känner mig redan ganska slutkörd & mina tankar är inte så positiva nu. Kanske inte undra på när hundpromenaden på spåret sker i snösörja, störtregn & halv storm. Dessutom när jag efter det skulle hämta stortjejen från träningen bara kom halvvägs upp för backen för att sedan glida bakåt & hamna snett över grusvägen som hade förvandlats till blankis. Tog en timme  innan mannen & jag hade fått bilen på rätt köl igen & kunde hämta en lite frusen stordotter.. Då var det som att min ork var slut & humöret därefter. Kändes mest som ett tvång att göra meditationen som inte blivit gjord på morgonen. I morse var jag uppe med tuppen igen & satt på yogamattan. Men det går lite trögt nu det måste jag ärligt säga.
Nej vi har inte rosa tapeter i köket, dålig mobilbild är orsaken.
Glad att jag hade en väldigt lugn söndag då jag hann planera en matsedel & storhandla. Som ni ser äter vi ganska normal husmanskost. Jag skulle önska att det var mer vegetariskt men resten av familjen knorrar & jag lagar bara en sorts mat hemma.. Men jag smyger in bovete i pannkakorna & byter ut del av min pasta mot grönsaker osv. Känner av min stela vänsterhöft ganska mycket nu & försöker utmana den. En mer antiinflammatorisk kost skulle säkert göra sitt till. Intressant med kostens påverkan. Kram & Sat Nam

6 kommentarer:

  1. Man får göra sitt bästa, säger jag som inte heller lyckats vidare bra med vegkosten den senaste veckan. Allt har sin tid helt enkelt och tills dess får man göra det som blir enklast och bekvämast. :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då tonårstjejerna tränar mycket måste det vara mat som de vill äta av, det är inte alltid de äter så mycket skolmat. Kram

      Radera
  2. Så tjatigt att säga keep up, men det är sagt med hjärtat! Kram och kraft - och jag hade mer än gärna satt mej till bords med dej!

    SvaraRadera
  3. Skickar en stor kram. Ibland tar energin slut, bara är så, och det är ok. Imorgon kommer alltid en ny dag. Och det här med maten... det är ju bara mat när allt kommer omkring. Tycker er matsedel ser ut som en restaurangtavla, jättebra mat, ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta, idag är en annan dag:-). Kram!

      Radera