måndag 19 juni 2023

Hej svejs

 Här var det snålt med skrivandet... kan bero på att jag har haft fullt upp i sommarvärmen. Förra veckan var jag i Dalarna några dagar på jobb-event. Det var faktiskt mysigt och kul, vi fick själva laga vår mat på kvällen i bästa mästerkockstil.

Egentligen skulle vi ha träffat grannar i lördags och tagit ett glas men de fick förhinder & vad gjorde det när alla döttrarna var hemma i omgångar och det bjöds både på båt- och SUP-tur på sjön. 

Igår blev det kebab och pizza-dag (mest pga vissa i hushållet som hade lite dagen efter sug) & det är väl inte min bästa grej för att må bra. Jag kompenserade med gymmet och nya övningar från min sjukgymnast.

Idag var det sämre med det troliga diskbråcket och jag har lite dålig känsel i benet, tänkte vara nyttig och hade med mig en soppa på gröna ärter som jag hittade i frysen. Den var så äcklig, mellandotter hade med samma soppa till lunch på sitt jobb och tyvärr hade hon samma smak. Nu har jag säkert 10 portioner kvar i frysen som är i princip oätliga😂. 

Trotsade mitt haltande och gick till gymmet på lunchen, inte säkert att det var bra men jag får försöka att vila mig resten av dagen. Over and out..

Håller modet uppe..

Har gurka hemma i lilla växthuset

Mästerkocken, typ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar