måndag 5 juni 2023

Piggare/starkare/gladare

 Jobbar men efter lunchen går jag till gymmet. När jag inte kan gå promenader måste annan träning komma in. Det här nästan-en månads-uppehållet i träningen gör att jag har lagt på hullet, låren har blivit gropiga och fula, ja ni fattar... Igår kändes benet lite bättre och jag gick två små promenader, idag sämre men att cykla på gymmet och göra några små övningar fungerar. Dessutom blir jag piggare/starkare/gladare om jag tar mig till gymmet och det behövs nu eftersom jobbet gasar på i full fart.

Något jag är noggrann med är att använda alla krämer till max, dvs klippa upp dem och förvara dem i plastpåse tills de är helt slut. Mest för miljön tänker jag men även bra för ekonomin. Nu när mellandotter flyttar hem en period blir det säkert mer åtgång på allt fast jag kan säkert få låna lite av henne också.

Samma sak tänker jag på kläder, jo ibland köper jag nytt men oftast Sellpy. Har faktiskt gjort några lyckade köp nu som jag ska visa när andan faller på. Tänk att det finns så mycket kläder i världen att de skulle räcka i 150 år framåt, ändå bara fortsätter vi shoppa och förstör vår miljö..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar