fredag 13 augusti 2010

Deo utan aluminiumklorid

Har hittat en bra deo utan aluminiumklorid. Urtekram christal deo, jag har lime-doften, visserligen luktar den lite som myggmedel men fungerar bra. Det är alltid svårt i början när man slutar med vanlig deo (jag har haft det i omgångar) men nu fasade jag ut det i Thailand när jag inte använde deo alls då jag badade mest hela tiden.
Har en lite låg dag i dag med.. började visserligen bra då jag kröp ner i sängen igen efter att lämnat Meja på inskolning. Men när jag kravlade mig upp vid tio så var jag fortfarande hopplöst trött... Kanske kan vara PMS har ingen riktig koll på min pms-cykel sen jag fick barn.. Promenaden idag kändes inte så lyckad med två finska lapphundar som tydligen glömt all lydnad, en lite trög barnvagn och handen i bandage. Huset fullt av barnens kompisar och jag fick säga nej till att kompisarna fick lunch här, kändes inte så lockande att steka plättar till tio personer..Man kan ju inte alltid vara världens bästa mamma.. Min mage svider, kanske magkatarr.. det brukar jag aldrig ha. Min mamma säger att om det ska bli någon kantarellsås i höst så borde vi ge oss ut och plocka nu.. Förra året hade vi frysen full med både kantareller och blåbär vid den här tiden. Men i år är vi för trötta helt enkelt. Svärmor sa igår kväll att det är väl skönt nu när du slutat amma (det var väl för ca 5 månader sen). Nu får du sova bättre. Jag nickade men kände mig verkligen trött som en urvriden trasa, tror  Meja har sovit fem hela nätter på ett år och fyra månader och dom nätterna har jag vaknat av mig själv vid halv tolv och halv tre som vanligt..Jag älskar mitt liv det är inte det, jag har bara en sån där dag..

4 kommentarer:

  1. Både blåbär och kantareller finns att köpa på torget! Inget att stressa upp sig för. Det minsta. Herre Gud! Du har skadat dig i handen, har 3 barn, 2 hundar, ett fint hus och nu börjar du jobba igen! Give yourselfe a break!
    Varm kram från cybersyrran

    SvaraRadera
  2. Ja du har ju rätt...champinjonsås fungerar oxå bra.. Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  3. Det är lite av "hopandets" tid just nu. Glömmer varje sommar att augusti är lite av en stressmånad, det mesta ska köras igång igen och man tycker att de sista soliga dagarna bara rinner mellan fingrarna på en. Helst vill man vara kvar i semesterlunken...

    SvaraRadera
  4. Åh, allt har sin tid. Vissa år plockar man bär och svamp och det funkar fint, andra år blir det inget av. Det är väl skönt att det är olika?! Att man inte måste göra på samma vis hela tiden. Tycker du är strong som får ihop allt! Kram kram

    SvaraRadera