måndag 30 augusti 2010

Savasana

Har inte riktigt ro för att ligga länge i Savasana. När jag är på mysore-träningen vill jag helst prata med min yogavän och har inte riktigt tid att ligga still. Så jag förstår att det är viktigt att jag tränar på det. Det brukar vara så i yogan att det som tar emot är det man behöver. Den här veckan ska jag ge mig själv i hemläxa att ligga en stund i savasana varje gång jag yogar...

Ikväll blev det mycket "vila i min yoga". Jag gjorde yin-yoga efter cd:n i Yin-yoga kit. Jag tyckte mycket om den. Fem minuter i varje ställning och en minuts vila mellan. Tror det tog över en timme, tiden bara flög iväg. Bullade upp med kuddar och en filt över ryggen..

bilden har jag lånat från nätet

4 kommentarer:

  1. Allt har sin tid, pressa dig inte, slutligen kommer du att finna ro att ligga i Savasana...länge.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag har massor med hemläxor i yogan just nu :) Ändå känns det helt okej. En sak i taget, en tröskel att kliva över åt gången... och en minut längre i Savasana nästa gång! Kramis!

    SvaraRadera
  3. savasana är min svåraste asana! jag vill oftast springa ut i omklädningsrummet och prata eller gå och äta gröt...:)kram!

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Det låter jätte skönt med yinyoga. *Skrattar* jag förstår att du helst vill ligga och prata med din yogavän, men det kan vara riktigt skönt att ligga i Savasana. Jag brukar yoga så länge som jag känner och "sova" I Savasana så länge som det känns bra. Då föds en kärleksfull vilja till det. Jag tror att det är viktigt. Att göra något för att vill och få en positiv upplevelse av detta. Pröva med att andas bara en stund och öka på när du känner dig redo.

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera