måndag 23 augusti 2010

Kontraster


Upp till bevis, jag gjorde en grön smoothie (som jag skrev om i förra inlägget) igår kväll. Mixade persika, päron, nektarin, spenatblad, romansallad och vatten. Smakade nästan bara frukt.. Ikväll mixade jag spenat och melon men tog nog lite för mycket spenat och lite melon så det var inte så värst gott. Tänkte att jag ska försöka dricka gröna smoothies varje dag denna veckan. Men jag äter precis som vanligt. Stora K har fått nippran på att baka cupcakes.. Känns som kontraster...

Igår kväll tränade jag med mysoregruppen, kändes skönt att jag inte skulle vara lärare utan hade tid till min egen träning. Jag kände mig stel och trött så det gick inte så bra. Men en ynnest att få vara ostörd och få lång tid till egen träning.

Idag tänker jag på att livet är skört.. Det gäller att leva här och nu, stund för stund, andetag för andetag. Ta till vara på det underbara livet. En fantastisk bloggare och yogalärare har fått lämna jordelivet. Jag känner henne inte utan har bara läst hennes blogg och blivit berörd. Namasté

5 kommentarer:

  1. Den smoothien ser läcker ut. Antar att det gäller att ta lagom mängd gröna blad till att börja med och succesivt öka. En om dagen är ju jättebra!

    Har tyvärr inte läst Thomasines blogg tidigare. Sorgligt när fina människor går bort tidigt i livet. Ser på flera ställen hur omtyckt och älskad hon var. Namaste

    SvaraRadera
  2. Hej, jo jag tror man inte ska ta för mycket grönt i början.. Men boostade smoothien(melon och spenat) med pressad grapefrukt och då blev den helt ok. Gör en sats om dagen det blir ca en liter. Jag tar tre glas om dagen.. Har inte känt någon effekt (har bara lite ont i magen..)Namasté

    SvaraRadera
  3. Läste också Thomasines blogg, hon verkar ha varit en fantastisk person och jag tyckte mycket om hur hon skrev. Ödmjukt. Starkt men ändå så sårbart. Namasté!

    SvaraRadera
  4. Ulrika - använder du bara vatten eller har du soyamjölk eller liknande också? Okey, smart att göra en stor sats som räcker hela dagen. Ja, magen undrar nog vad den får i början!

    SvaraRadera
  5. Hej igen, använder bara vatten. Två eller tre frukter i bitar, gröna blad av valfritt slag och ca en halv liter vatten. Idag tog jag romansallad, nektarin och päron, helt ok. Jo jag håller precis med det ni skriver om Thomasine. Var rädda om er! Kram

    SvaraRadera