onsdag 15 september 2010

Andas

Tack för att ni påminner mig! (här och här). Så fort jag ställer mig på mattan så är jag medveten om min andning, ujjai-andningen tar ner mig på jorden och jag är här och nu. Men i vardagen är det nog si och så med min andning. När jag går en promenad på lunchen så finns den medvetna andningen där och vips så tycker jag livet är härligt och fullt av möjligheter. Andas in möjligheter. Men framför datorn glömmer jag bort det där, axlarna blir spända och nacken gör ont. Men idag tänker jag på andningen även framför datorn. Jag menar inte att man ska gå omkring och yogaandas hela tiden. Bara vara lite mer medveten.. Namasté

1 kommentar:

  1. Hej hej!
    Det är fint att bli påmind om andningen. Den är så lätt att glömma bort, men så viktig. Jag tror det går att djupandas lite överallt i vardagen. Det kan ara till en otrolig hjälp för att vara i nuet. Kul att du ser möjligheter!

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera