torsdag 2 september 2010

Yoga i grupp

Igår åkte jag till träningscentret och var med på den ledda yogaklassen som jag höll i förra veckan. Passar mig egentligen inte alls att yoga så där i grupp just nu. Vill helst bara göra mysore i min egen takt och gå efter mina egna andetag. Men det var ändå skönt att åka hemifrån och yoga, jag var rädd att jag inte skulle ha orken att yoga ett långt pass hemma igår. Blev dock ingen savasana (min hemläxa..) då jag fick hålla i avslappningen. Det var så många på passet och min yogakollega går alltid runt till alla och rätar ut nackar och "trycker" ner axlar. Gjorde inget då jag tycker det är så kul att hålla i en guidad meditation. Idag är jag helt mörbultad.. Yoga fyra dagar i rad. Känner stor beundran för alla som tränar traditionell mysore (sex dagar i veckan).

4 kommentarer:

  1. Själv längtar jag efter att yoga i grupp igen.
    Att någon annan bestämmer vad och hur länge jag ska göra.
    Det är inte så att hemma yoga inte duger...men det blir liksom lite mer i grupp...känner mig mera peppad.

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Det är så olika det där, i bland är det skönt att yoga i sin egen takt och modifiera efter dagrytmen. Andra gånger kan man få en riktigt kick av att yoga i grupp.

    Jag ska på hathayoga i morgon! Ska bli jätte kul! Har inte tränat i hop med några på jätte länge...

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera
  3. Håller med dig, man behöver sitt eget andetag. Men å andra sidan, kan man liksom rida på vågen som blir av andetaget när man är i grupp. Men visst blir det annorlunda när man tränar konsekvent 6 dagar i veckan, det händer så otroligt mycket.

    SvaraRadera
  4. Hej!! Vad glad jag blir över er respons. Det optimala för mig just nu är när vi är flera som tränar mysore ihop som vi gör en dag i veckan. Vi tränar ihop men var och en gör sin egen träning. Man får mer energi när man är fler. Men jag håller med er andra också. Ibland när någon leder så blir det en utmaning som man behöver! Fast just nu när jag har lite sömnbrist (småbarnsförälder) så känns det ibland som att jag gör våld på mig själv när jag följer någon annans takt i yogan. Trevlig helg!!!

    SvaraRadera