måndag 20 september 2010

Tacksamhet

Tio saker som jag är tacksam för
  1. Att mina föräldrar finns och kan ta hand om lilla M som är sjuk idag, så att jag kan jobba. TACK!
  2. Tjejmiddan i fredags, god mat och goda vänner, många skratt och lite dans..,  det var värt att vara lite trött och sliten resten av helgen... tack.
  3. En jobbarkompis hade med sig hemlagad äppelkaka och vaniljsås som vi fick till efterrätt på lunchen..
  4. Att jag ska träffa min yogavän och planera på tisdag
  5. Att jag ska starta en egen firma, pirrigt men tack för att jag vågar!
  6. I lördags "återupptäckte" jag vad det är mysigt att tända ljus inne när det är mörkt och lite kallt ute, dessutom så ändras då fokuset inne så man inte riktigt ser allt stök som man i dagsljus sliter sitt hår för.. Tack för värmeljus,, hi hi
  7. Tack för mysoreyogan igår, även om jag var lite förkyld och trött så fick jag till ett bra yogapass, och det känns i kroppen idag.
  8. 9 och 10. Sist men inte minst, TACK för barnen, mannen, hundarna, att vi har vårt hus, att vi har jobb och att vi är friska...(förutom att lilla M har lite feber).!!

Sen tycker jag det är synd att okunnighet och rädsla har smygit sig in i Sveriges politik..

2 kommentarer:

  1. Tack!
    Åh, vad vi behöver säga tack! Det har ungefär samma effekt som att le fast man inte vill det... Hjärnan registerar skrattmuskulaturens (typ) verksamhet och endorfinerna ökar. 'Tack' funkar nog likadant :)

    SvaraRadera
  2. Hade tänkt att jag skulle få till en ny vana att vara tacksam varje dag. Fast jag glömde det ganska snabbt när vardagen trängde på.. Bra att påminna sig ofta:-) Kram.

    SvaraRadera