onsdag 29 september 2010

Yinyoga

Hade ont i nacken och huvudet igår. Kändes bättre framåt kvällen men bestämde mig ändå för att göra yinyoga. Först lyssnade jag på cd;n i Yinyogakit som jag gillar. Men det verkade som att lilla M lätt vaknade till den milda stämman på cd:n (konstigt). Gick över till musik istället. Det var så skönt och jag kunde verkligen slappna av i varje rörelse. En av de sista jag gjorde var trollsländan (jag tänker upavishta konasana). Så härligt även om jag inte kommer så värst brett isär med benen.
En ny favorit-asana..

2 kommentarer:

  1. Det är lite skumt att de har hittat på egna namn på urgamla positioner. Varför kan de inte få heta sina sanskritnamn? Men det var en retorisk fråga, jag vet! Jag har tyckt att den positionen har varit så jobbig men nu gillar jag den.

    SvaraRadera
  2. Jag är "kär" i sanskrit, så jag vill kunna dom namnen. Men i yinyogan kanske inte positionen blir helt rätt, i upavishta konasana i ashtangan så håller man på utsidan av foten. I yinyogan slappnar man ju av och ligger framåt och då kanske det inte är rätt att säga sanskrit namnet.. Inte vet jag.. tål kanske att tänkas på..

    SvaraRadera