söndag 26 september 2010

Har insett nu att jag ofta är stressad på lördag förmiddag, tänker på allt som vi BORDE hinna med. Samma sak igår, tvättade några maskiner, dukade fram frukost och lilla M som var trött ville helst sitta i mitt knä. Framåt klockan elva var jag inte ens påklädd ordentligt och lilla M sprang efter mig och gnällde om jag inte hade henne i knät.. Slutade med att jag stod i klädkammaren och grät...kände mig så trött ända in i märgen.. Mannen fångade upp mig med en kram. Besök till stadens lilla köpcentrum för att köpa höstskor med en vild 1&1/2 åring gjorde mig inte direkt piggare... Kvällen blev ändå bra, hann även med några solhälsningar när lilltjejen lekte själv en stund. Söndagen blev så mycket bättre, då struntade jag i allt som borde göras hemma. Följde med mannen och Stora K på friidrottsträning. Redan före klockan tio gick jag i skogen med barnvagnen och lillhunden. Sen var vi med på träningen och lilla M sprang glatt omkring på arenan. På eftermiddagen var vi på en husvisning några mil från oss, inte för att vi ska flytta dit utan det var en husmodell som vi tittade på. Vi står i tomtkö och drömmer om att bygga hus. Nu kändes inte den här husmodellen riktigt bra för oss, alldeles för lite förvaringsutrymmen, men fint var det...



Efter det blev det en tur till en sportaffär i större staden. Jackor till stortjejerna och sportkläder till stora K. Så nu är höstskor och jackor fixat.. Puuuhhh!!

En timmes ashtangayoga blev det ikväll, kände mig ringrostig men nu är jag på banan igen...

2 kommentarer:

  1. Det är oftast vi själva som bygger upp alla måsten. Bra att du släppte ut trötthet, gråten har en rensande effekt.

    När man söker sitt HEM gäller det att skynda långsamt och besöka djungeln av husmodeller.
    Slutligen kommer ni att inse -detta är vårt hem, här vill vi bo.

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Försök att släppa taget om allting. Bara vara. Njuta.

    Kramar*
    /S

    SvaraRadera