tisdag 12 april 2011

Oförändrat

Oförändrat läge, fortfarande skör & med en smärtande vänster axel. Dessutom går smärtan ner i vänster arm & för en hypokondriker som jag blir då diagnosen lätt.. Har medfört dålig nattsömn & det har jag redan nog av innan. Funderar på varför det här kommer just nu. Läser hos fina Fyra kvarter ifrån ett inlägg om livet & döden. Där hon skriver attt ju mer hon älskar livet desto räddare blir hon för döden. Hos mig fungerar det precis tvärtom. När jag är i harmoni med mig själv, som jag oftast är, & tänker tankar som att jag älskar mitt underbara liv. Då är jag inte ett dugg rädd för döden. Men när jag som nu har ont & känner mig orolig & allmänt låg då har jag mycket svårare att hantera svåra tankar..
Innan jag började med yogan, för nio år sedan så var jag en stamkund framför hyllan med personlig-utveckling böcker på biblioteket. Nu står jag där igen. Har hittat en hel del guldkorn. "Hitta hem till dig själv" är en av dom, fina små texter att fundera kring & läsa högt ur under meditationen på yinyogan.
(Naturligtvis har jag läst mycket böcker under de här nio åren men inte så många från biblioteket..).

2 kommentarer:

  1. Jag är egentligen inte förvånad att dessa tankar är så närvarande hos mig just nu. De senaste månaderna har varit ett enda spring ut och in på vårdcentralen. Känns som jag ständigt lider av något. Visst, hypokondrin finns med i bilden. Ordet cancer svävar ständigt över mitt huvud. Jag ser fram emot den dag alla prov jag nu har inlämnade kommer tillbaka negativa. Ovissheten är värst.

    Jag är dock fast besluten om att jag ska övervinna min dödsskräck. Någon gång. På något sätt.

    Tack för dina tankar. Jag önskar dig hälsa och glädje!

    SvaraRadera
  2. Tack det samma: Hälsa & glädje.. Tror att det bästa är att skratta åt hypokondrin..läste ett roligt blogginlägg här http://blogg.yourlife.nu/amanda-schulman/2011/04/10/nacksparrshelvetet/ Kram

    SvaraRadera