tisdag 5 april 2011

Lyckoformel

Läser i Veckans Anders om en ny vetenskaplig undersökning om lycka. Där det visade sig att när man är närvarande i nuet så är man mest lycklig. Även i jämförelse med om man tänker på positiva saker så blir man mer lycklig av att vara här och nu (medveten närvaro, mindfulness). Viktigt att lägga på minnet för min del som är en riktig dagdrömmare..  På yogamattan strävar man efter att vara i ögonblicket & där har jag haft otroliga stunder av lycka genom åren. En utmaning att ta med det ut i vardagen..
Är inte så sprudlande just idag. Den stora tröttheten har kommit ikapp.. Dessutom slog jag i pannan i skärbrädan i köket när jag torkade upp vatten på golvet. Resulterade i en fin bula & att jag är yr i huvudet..Man blir klumpig när man är trött.. Men man får ta det med humor, always look on the bright side of life.. trala tralalaalaa laaa

2 kommentarer:

  1. Pep-talk indeed :)
    kan behövas när man går (och slår) och får en lindrig hjärnskakning mitt uppe i marktjänsten! Hang in there kära du, mitt-i-livet och alla de stunder här&nu kan kännas lite överskattat :) Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hi hi...& tack. Vilken fin bild på dig:-). Kram tillbaks!

    SvaraRadera