onsdag 20 april 2011

Healing & heshet

Förra veckan när jag kände mig dålig ringde jag & bokade tid för healing. Igår var det dags. Skönt att få lite extra energi & hjälp även om jag känner mig otroligt bra efter yinyoga helgen. Har inte varit på healing sen jag blev med barn för nästan tre år sen. Det första han sa när jag kom in var: där kommer hon som är så jäkla duktig.. Just det sa jag & log. Låter kanske konstigt men han har ju så rätt att jag har ganska mycket bördor på mina axlar. Som dom flesta mammor faktiskt har.. Var nog därför jag fick ont i axeln. Under healingen tänkte jag på att mycket av min kontroll/rädsla/duktighet sitter nog fast i vänstra delen av kroppen. Det är där allt dyker upp, i höften, axeln & armen. Jag behöver ta lite mer lättsamt på livet.. EASE... Jag tänkte även på att jag vill ha hjälp att kunna släppa vissa saker & gå vidare. Våga bjuda in nya möjligheter!
På eftermiddan tappade jag rösten.. Så mitt yinyogapass blev ganska kraxigt... Typiskt när man är inspirerad efter workshopen..
Lilla M är sjuk igen, hög feber. Fjärde gången hon är sjuk med två friska veckors mellanrum. Ringde till doktorn men dom säger att det nog bara är virus. Tar på krafterna på både lilltjejen & mig. Bara sitta i soffan & truga med vatten & dålig nattsömn. Som tur var har vi fått hjälp av  mormor, morfar & farmor så jag har kunnat jobba lite. Lyckligt lottade att  ha den förmånen.

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig i det du skriver, när det gäller mig själv.Fast mitt sitter på höger sida. Rakt igenom. Det är nästan komiskt :) Och vi behöver släppa på kraven på oss själva lite. Hoppas lilltjejen blir frisk och att du får en underbar påsk!

    SvaraRadera
  2. Tack det samma! Ja nästan komiskt när man får syn på saker som man inte är medveten om. Gäller att skaka loss & slappna av i påsk:-). Kram

    SvaraRadera