torsdag 28 april 2011

& vinnaren är

Härligt med fredag & sol! Ikväll ska jag på tjejmiddag, bli bortskämd med god mat & prat. Har funderat en del de senaste dagarna. Är lite konfunderad eller förundrad.. Pratar med min yogavän & hon undrar naturligtvis när jag kommer hitta tillbaka till ashtangayogan. Jag skulle säkert undra samma sak om hon helt plötsligt hade börjat med en annan sorts yoga. Dessutom kommer bästa yogaläraren Maria Boox hit för ett pass nästa helg. Jag kan absolut tänka mig att vara med på ett ashtangapass men där tar det nog stopp. Det är tid för annat nu. Funderar på varför & jag tror att hos mig är ashtangan just nu förknippat med prestation. Jag vill ha in lätthet, frihet & öppenhet i mitt liv & det tror jag yinyogan & eventuellt kundaliniyogan kan ge mig..

GLADSAK: Var med i en tävling på facebook, skickade in en vårbild på mellan I & vann ett hudvårdsset från Madara.

5 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten! Och är det inte så att vi måste hitta vår egen väg? Även om vi byter stil inom yogan. Eller lärare, som jag gjort. Visst kan en del bli konfunderade men man måste vara sann mot sig själv. Och det är ju faktiskt inte mot någon som man gör det :) Kram och ha en skön Valborg!

    SvaraRadera
  2. Tack Annika! Just vad jag behövde höra att det är inte mot någon man gör det, jag måste vara sann mot mig själv.. Kram & Sat Nam

    SvaraRadera
  3. Åh Ulrika, jag blir rörd när jag läser hos dej idag. Det beror nog både på igenkänningen för egen del och glädjen för din del. Jag har ju också "kämpat" en del med att lämna ashtangan bakom mej, eller "bakom" är väl fel ord, men det är lite så det är. För mej blev prestationsångesten enorm, hiskelig, ohanterlig! Det var också tungt när rätt många undrade varför jag slutade - och när jag försökte förklara kände att jag inte kunde, inte så att de förstod iaf.
    Just nu känner jag en obeskrivlig lättnad, förra veckan höll jag mitt sista ahstangapass - satte punkt. Amen och Namasté. För ävenom jag inte har så mycket emot att undervisa i ashtangan är det så tydligt att det inte är min grej. Så glad att jag hittat en annan väg och är, precis som du, sann mot mej själv. Sat Nam, kära du!

    SvaraRadera
  4. Åh vi är visst flera som tittar åt Kundalini... Jag har yogat Ashtanga i tre år nu men känner att jag vill ha något "mer"... Eller snarare kanske mindre krav, mindre av perfekta asana o mer av lugn och inkänning... Funderar på att ta en privatlektion, vet att det finns möjlighet här i Norrköping där jag bor... Tack för en fin blogg!! Är ofta inne här men har aldrig "hört av" mig förut, tror jag! Marie JM

    SvaraRadera
  5. Välkommen hit:-). Låter spännande med privatlektion. Här har jag bara provat på egen hand men läraren dyker säkert upp längre fram, om det är meningen.. Namasté

    SvaraRadera