söndag 3 april 2011

Idag

8 grader ute, spöregn, lilla M har varit vaken tidigt & haft ont i ett öra & jag måste åka iväg & plöja genom några pappershögar på kontoret.. Dagen börjar inte med något halleluja-moment. Blir inspirerad när jag läser på Sanna Ehdins blogg om vår nya "tidsålder" fokus-era. Att göra mer av det man vill mindre av det andra.. Fast senare när jag är ute på långpromenad med lillhunden tänker jag att det i mitt fall mer borde vara BALANS-ERA som gäller..Vill absolut ha mer tid med familjen, men nu när jag har varit hemma & vabbat så blir det lite väl mycket hushållsarbete & mysbyxor. Även om jag kanske inte har drömjobbet så har ju jobbet en viktig funktion. Längtar efter egentid - men minns innan jag hade familj då man badade i egentid= inte roligt.. Balans i tillvaron det är grejen..

2 kommentarer:

  1. Ja det är ju det... vi försöker alla hitta dit tror jag, mer eller mindre. Men med yogan i sig vill man balansera mer och mer :)

    SvaraRadera