måndag 25 april 2011

Upptäcksresande i yoga

När man är ledig så tänker man att man ska få mycket tid till att yoga. Oftast blir det inte så för att det är svårt att hitta egentid när hela familjen är hemma. Men igår tog jag mig mycket tid till yoga. Började morgonen med att prova på kundalini yoga genom klipp på youtube som Nina har tipsat om. Känns så spännande här har jag ägnat många år av mitt liv till att både utöva tänka & andas yoga genom ashtangan. Så öppnar sig en ny värld av annan sorts yoga, kan man göra så här när man yogar, wow! Känner mig lite som en upptäcksresande i yogans magiska värld. Är glad att jag har ashtangan i grunden som gör mig trygg & att jag vet att jag har en viss kunskap med mig. Resten av dagen umgicks vi med släktingar, solade & åt underbar mat, bla färsk sparris så gott! Tacksam att få så fint väder när man är ledig! På kvällen yinyogade jag med hjälp av yinyogaboxen, drygt en timme. Valde ett pass med fokus på mjält- & mag-meridianen med tanke på all påskmat & godis som man har ätit i helgen..

2 kommentarer:

  1. Kan inte tänka mej nåt trevligare område att vara upptäcktsresande inom :) Jag är mer än glad att Kundaliniyogan plötsligt uppenbarade sig som ett nytt landområde!
    SolhälsningsNina

    SvaraRadera
  2. Jag blir så intresserad av Kundaliniyogan, jag också. Men jag vill helst prova för en lärare. Vi får se när den personen dyker upp :) Jag har känt så bara när jag tränat samma stil men med olika lärare, jahaja, kan det vara så här? Så det är också inspirerande tycker !

    SvaraRadera