torsdag 14 april 2011

Vårdeppig?

Är fortfarande inte riktigt i form. Känner mig trött & låg & axeln gör ont.. Massagen hjälpte nog lite för stunden men ofta är det så att det tar några dagar innan det blir bättre efter en behandling. Funderar på om jag kanske brukar ha en sån här period på våren.. Min vardag är ganska full med aktiviteter & någonstans tar väl orken slut. Har inte fyllt på energi med så mycket yoga den senaste tiden. Kanske det är så att man slappnar av lite när våren är på intåg, sänker garden & då känner kroppen att den kan släppa fram stress & annat som man har byggt upp inom sig. Det är nu man får ta fram sin mindfulness träning & bara acceptera att det är så här just nu.. Inte så lätt för man blir liksom orolig & vill att allting ska vara som vanligt..
Har just tagit ett svårt beslut. Lilla M går på ett bra dagis på samma gata där vi bor. Jag har ändå stått kvar i kön till ett Ur & skur dagis lite längre bort. I veckan fick vi besked att vi erbjuds plats där till hösten. Ett dagis med färre barn, hemlagad mat, miljötänk & där de är ute så mycket som möjligt. Ändå ett svårt beslut då hon trivs så bra nu & är omtyckt av personalen, hennes storasystrar har gått där innan. Har ändå bestämt mig att byta till det nya. Men nu blir jag alldeles gråtfärdig bara jag tänker på att jag ska meddela personalen att hon ska sluta.. Men jag måste tänka på lilla M:s bästa..

5 kommentarer:

  1. Så kluvet det kan vara med dagis, kompisar och annat. Jag tycker det låter som du har tänkt lite mer och det kommer att bli toppen för henne tror jag. Har en arbetskamrat som har sina barn på ett sådant dagis, de barnen är aldrig sjuka!
    När det gäller din axel så känner jag igen mig. Jag har också trassel på ena sidan, har känt det extra mycket sedan jag började meditera, den gör sig verkligen påmind där. Vet inte riktigt vad som är bra att göra. Ibland ingenting :) Bara vänta.

    SvaraRadera
  2. Kanske det är meditationen som är boven.. Tror också att väntan är det rätta. Barn som aldrig är sjuka låter perfekt☺

    SvaraRadera
  3. Jag tror att du har tagit helt rätt beslut. Och vårdeppighet är vanligare än vad man tror (jag blir dock mer höstdeppig)

    SvaraRadera
  4. Det har krypit upp ett par saker ur min kropp sen jag började meditera. Rent fysiskt. Sånt som jag nog känt av och vetat om i min yoga tidigare, men som har strålkastare på sig nu. Blir därför lite oj-förvånad när du skriver om din axel och Annika nämner lite trassel... Så är det nu. Vi ska antagligen se detta, uppleva och genomleva. Kanske det för oss någonstans, med mening?! Kvällens djupa tankar :)

    Uppmuntringskram! både när det gäller känslan av att allt hopar sig och ditt grubbel kring dottern och dagis. Det blir bra. Absolut.

    SvaraRadera
  5. Tack tack kära ni! Har just yinyogat länge, & det är min välsignelse♥

    SvaraRadera