tisdag 25 september 2012

Nattsudd

Lite för trött idag för mitt eget bästa. Yogade efter klockan nio igår kväll & då blev jag pigg & kom i säng  för sent. Dessutom vaknade jag klockan tre & funderade. Tänkte på jobbet men påminde mig själv om att vara där jag är, i nuet & inte fara iväg i tankarna.När jag inte hade somnat om klockan fyra blev jag hungrig & åt en tallrik med yoghurt. Efter det somnade jag äntligen om... Hade inte världens bästa fokus på jobbet idag. Det enda som ändå kändes bra var min yogalektion. Tänk vilken ynnest det är att få följa en grupp nästan varje dag. Långa djupa andetag, några yogaövningar, avslappning & en kort meditation. Allt sittande på stol. Det är härligt att se hur de blundar & går in i sig själva allt mer. Jag hoppas att det ska göra en liten skillnad hos dem. Att de ska komma på det när de blickar tillbaks.

Ikväll har jag min lektion på shalan. Hoppas att jag hinner ta en tupplur innan dess..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar