söndag 16 september 2012

Tekniktrubbel

Någonting som verkligen kan få mig ur slag är när tekniska saker inte fungerar. Igår var en riktigt bra dag som började med yoga & fint väder. Inte ens en nödvändig resa till Ikea kunde få mig att bli trött. Mannen skulle koppla in vår nya tv. När han hade lagt den på golvet ringde telefonen, jag sa till lilla M & hennes kompis att dom absolut inte fick röra den. När jag vänder ryggen till så kryper lilla M över tv-skärmen. Den gick inte sönder men jag hann bli så stressad att resten av dagen blev förstörd. Idag kom en kompis & hjälpte oss att koppla in en ny router till datorn. Internet fungerar perfekt men tyvärr inte vår hemtelefon (it-telefoni) & jag kan inte få den att fungera. Löjligt att må dåligt av sådana saker som inte betyder något alls i det stora hela.
Det är bra att komma ihåg helheten. Som idag när jag har startat upp ytterligare ett pass i medicinsk yoga. Bara några stycken hade hittat dit. Ibland kan det kännas lite tråkigt att undervisa då. Men då måste jag tänka på min vision. På helheten. Kan jag hjälpa någon att må bättre, att kunna hantera ångest eller minska stress eller värk. Då är jag på rätt väg.

Dessutom är jag så lyckligt lottad. Varje morgon när lilla M vaknar så säger hon -Jag älskar dig mamma, så mycket! Igår sa hon -Du är den snällaste mamman i hela vida världen....

3 kommentarer:

  1. Så fint du uttrycker din dag. Det är liksom allt från det yogiskt mjuka till det världsligt hårda - precis som Livet är. Vilken ynnest att Lilla M påminner dej om din storhet och ditt hjärta :) Sat Nam

    SvaraRadera
  2. Jag känner som du ibland när bara några stycken dyker upp, men då tänker jag på mr Iyengars ord, om så bara en dyker upp så ska den personen få mitt allra bästa. Och det hjälper :) Skönt med en lillunge i huset som du har! Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint du skriver om yogan och lilla M

    Kram Lotta

    SvaraRadera