onsdag 5 september 2012

Yoga på jobbet

En fantastisk möjlighet som har kommit till mig är att jag nu får leda yoga på arbetstid. Vi har ett nytt projekt på jobbet med 17 personer som har varit sjukskrivna. Till min stora glädje har de som leder projektet bestämt att det passar bra att ha med medicinska yogan som en friskvårdsåtgärd. Idag träffade jag gruppen. Blev lite nervös, första gången som jag undervisar yoga för personer som inte har gått dit av eget intresse. Kände mig ganska spänd när jag skulle berätta lite om yogan. Pratade lite om forskningen och vikten av att hitta en balans i tillvaron. Att yogan är ett verktyg som kan hjälpa oss att bli lugna. Att ta en stund att lyssna inåt. När jag väl började med yogan släppte all nervositet. Det är min arena. Långa djupa andetag, yoga för axlar & skuldror & avslappning. Allt sittande på stol. Nu förstår jag varför det är så bra att det går att göra den medicinska yogan på en stol & utan att behöva byta om.

Tjoho, now we`re talking, härliga tider, tacksam & glad, tacksam & glad!! ( Jo är fortfarande låg & trött pga ladies holiday, men man måste utbrista i glädjerop då det dyker upp möjligheter & önskningar slår in:-).

5 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅH vilka härliga nyheter! Tänk att det öppnar sig andra dörrar när några stängs... Grattis och allt gott till dig! Stor gonattkram :)

    SvaraRadera
  2. Perfekt! Yogan banar väg för så mycket - tänk så härligt!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt för dig. :) Och jag instämmer i Annikas ord om dörrarna.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack kära cybervänner:-). Kram

    SvaraRadera