fredag 27 september 2013

Att lyfta blicken

Fredag & jag är så himla trött. Ännu tröttare  när jag kommer hem. Grus på golvet, smulor, hundhår, gigantisk tvätthög & den rena tvätten som behöver vikas. Sur & arg springer jag runt & plockar rent. Trots att jag har börjat dagen med yoga & haft en trevlig dag på jobbet är humöret inte på topp. Jag vill helst komma hem till ett hem som ser ut som i en inredningstidning med färska blommor på bordet... (ironi:-).
När jag har surat klart lyfter jag blicken. Inser att egentligen är det rena idyllen. Skymtar döttrar som tar en roddtur på sjön. Mannen som jobbar lite i trädgården. Gulaschgrytan som puttrar på spisen. TACKSAM♥

2 kommentarer:

  1. Åh, dedär fredagseftermiddagarna! Så ofta de blir just sådär. Skönt att de rätt ofta också svänger när man hunnit ikapp både inuti och utanpå... Varma kramen! Njut helgen!

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen en förmåga att faktiskt lyfta blicken och se det andra också. Hoppas helgen blev fin. Kram!

    SvaraRadera