torsdag 19 september 2013

Hemma

-Skönt att vara hemma, underbart skönt, ahh vad jag älskar att vara hemma; kom jag på mig att tänka hela tiden igår när jag kom hem. Inte så att hemmet var i perfekt ordning & jag kunde softa i soffan. Stortjejerna hade haft studiedag & de har inte riktigt samma värderingar om att plocka i ordning som jag. Men njöt i fulla muggar av att gå hemma & dammsuga lite där, vika tvätt & plocka in disk i maskinen. Göra en köttfärslimpa med fetaost, potatis, lök & morötter massor med olivolja, allt på en plåt. Gå en långsam skogspromenad med lillhunden samtidigt som hela middagen lagades i ugnen. Trött men nöjd. Vad härligt det vore om man kunde få mer tid hemma men ändå ha en bra inkomst. Men kanske tur att man är tvingad ut & träffa folk & vara social. Annars skulle jag nog ha gått i ide hemma nu.

På yogafronten är det mycket lyssnande av mantran. Kortare meditation igår. Hoppas på längre yogapass ikväll & i helgen. Dessutom har jag anmält mig till en kurs i att spela gong nu i oktober. Spännande..!

2 kommentarer:

  1. Hemma, jaaaa! Jag är så hemmakär att det inte är sant! Fattar liksom inte vitsen med varför vi tvingas vara så mycket hemifrån... som du skriver så hade det varit underbart att ha inkomst, men ändå få ha möjlighet att vara hemma mer.

    Gongkurs låter underbart, det också. Ser framemot att besöka Umeå nångång under vinterns lopp då de nu kör igång en gongutbildning med självaste Nanak Dev Singh där. Vill gärna vara med på en av de öppna klasserna och få uppleva en riktig gongmästare. Sat Nam!

    SvaraRadera
  2. Kanske man borde köpa en trisslott i helgen, 25000 kronor i 25 år vore härligt:-).. Jag har länge önskat att mina elever skulle få uppleva gong= jag skulle spela på avslappningen. Nu ska jag få lära mig grunderna iallafall, även om jag inte har någon gong ännu. Kram kram & Sat Nam

    SvaraRadera