torsdag 12 september 2013

Dagens Gröna

Ni börjar väl bli trötta om mitt tjat om gröna drinkar. Här kommer iallafall dagens gröna:
Loppfrön & kokosflingor blötlagda över natten, en stor bunt bladpersilja, färsk broccoli, nässelpulver & en pressad blodgrapefrukt. Den var inte så god & idag känns det trögare. Känner mig lite yr. Men magen är lugn & fin. Mitt syfte med gröna drinkar är att få i mig så mycket bladgrönt som möjligt. Att ta med någon frukt eller bär gör det hela lite godare. Krämiga ingredienser som banan eller avocado äter jag hellre som de är. Däremot är det är inte så lätt att få i sig tex massor av spenat eller annat bladgrönt. Då är de gröna drinkarna ett perfekt alternativ. Dessutom tar kroppen lättare upp det nyttiga gröna då det är mixat. Vi tuggar oftast inte så noga som vi borde. Vet att jag läste mycket om det här för längesedan & tror jag hade något bra klipp från youtube på bloggen. Men det hittar jag inte nu. Kram & Sat Nam.
Idag tränar jag på att FÖRVÄNTA MIG BRA SAKER♥

2 kommentarer:

  1. Vad är Loppfrön?
    Förvänta mig bra saker borde jag nog också göra idag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Psylliumfrö, du kan läsa här: http://www.immun.se/immun-filer/prod_data/loppfro.html Hoppas du får en underbar dag! Kram

      Radera