måndag 23 september 2013

schhh

lite i förtroende berättar jag nu att jag hatar kriyan för den praniska kroppen. Eller hatar är kanske ett för starkt ord, ogillar passar nog bättre, i alla fall nu i kväll. All hålla andan inne eller ute, pumpa med naveln.. andas länge & sitta still i andningsmeditation. Jag som valde den här kriyan för att det var så få övningar. Tji fick jag. Måste fuska med lite suficirklar i meditationen, ändra ställning. Påminner mig om att vara nyfiken på hur det går just idag. Som jag säger när jag undervisar.

Tröstar mig med att det som man har störst motstånd mot är det man behöver allra mest... (tänker jag med hurtfrisk röst.. hi hi)

Keep up, kram & sat nam

2 kommentarer:

  1. Haha, detdär känns igen. Leta efter kriya som innehåller få övningar.... hitta sig själv stånkande och stönande fyra dagar senare, undrande varifrån allt dethär motståndet kom?!!! Keep up ♥

    Allt lite magiskt när man bygger upp sin sadhana själv, vi tycks få vad vi behöver och lite till. Går liksom inte att smita (här heller). Kram!

    SvaraRadera
  2. Klockrent! Så skönt att du förstår.... Kram

    SvaraRadera