söndag 13 november 2022

Antal steg

 Söndag & efter lite frukost & ännu ett paket till pappan i familjen åker yngsta dottern & jag till stallet. Det blir långpromenad för mig & dottern på hästen som tycker skogen är lite läskig & helst vill springa hem. På eftermiddag åker vi med rosor till min far & blir bjudna på fika. Ytterligare en långpromenad för mig ökar på antal steg.

November kräver lite mer motion & gärna nyttigare mat. Känner mig trött mest hela tiden. När mannen handlar kommer han hem med fläskfilé, kassler & falukorv. Var är näringen frågar jag? Men ändå har jag inte samma lust att ha koll på allt som för några år sen då en falukorv nästan inte kom över tröskeln. Vill hitta mer vegetarisk mat men 13-åringen & mannen är väl inte så peppade.

Igår blev det iallafall pasta med tomatsås till lunch.. min favorit från förr..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar