måndag 28 november 2022

Vuxenpoäng

 Det är måndag & jag känner att jag har fått ihop lite vuxenpoäng. Nej vuxenpoäng är kanske fel ord men ni vet känslan när man tar tag i saker som inte blivit av. Först ringde jag till banken, väntade länge i telefonkö & band räntan redan nu på ett  av bostadslånen som går ut i början av nästa år. Nej det blev inte någon bra ränta alls men ändå skönt att veta var kostnaden kommer att ligga. Det räcker med spänningen att ha rörligt elavtal just nu..

Sen gick jag till gymmet på lunchen och köpte två tio-kort för mitt friskvårdsbidrag. Jo jag gjorde likadant förra året & då blev det inte mycket av träning pga covid & stukad fot men skam den som ger sig! Nej jag gick inte bara till gymmet & köpte kort, jag tränade också! Dock ett väldigt kort pass först sprang jag sakta på löpbandet, sen en liten stund i roddmaskin & efter det två ben-övningar. Efter det duschade jag, gick till jobbet (gymmet ligger ett stenkast från mitt jobb på min ort, krångligt att förklara men jag jobbar i hela länet så är inte alltid på samma kontor). Efter det åt jag lunch & gick även ut med hunden som var med på kontoret idag. Jo det blev lite längre lunch än vanligt men friskvård är viktigt!

Ska jag sammanfatta helgen så var det väldigt roligt i fredags. Min man & jag åkte till större staden där han gick på öl och whiskeymässa & jag var ute & åt med kär vän & hennes vänner. Hon är en sådan vän som drar till sig härliga & intressanta vänner så det är alltid underbart att få komma in i hennes sfär!

Resten av helgen var vi trötta... Jo det blev en liten julmarknad & fika hos mina föräldrar & en sväng till stallet med dottern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar