lördag 19 november 2022

Det jag gör & det jag tänker på

 Lördag & jag vaknar framåt 8 men ligger & vilar en halvtimme till. Kort yogapass, lång frukost framför nyhetsmorgon, in med en vit-tvätt & ut på långpromenaden. Känner mig piggare när det är kallare i luften & en & en annan snöflinga blåser förbi i vinden. Tacksam för min fyrfota vän som alltid är glad & drar mig ut i alla väder.

Min bästis

Piggare när det är kallt

Mannen & jag åt köttfärsgulasch-soppa till lunch, rester från torsdagens kvällsmat. Båda två tänker på samma sak, jo först & främst hur god soppan är men mest att den har räckt så många portioner. Inte många kronor per portion.

Sen sätter jag på min bästa spellista som jag brukar ha när jag springer & dammsuger hela huset.

Nu sitter jag i soffan under en filt, klockan är bara halv sex men det är kolsvart ute & vinden viner utanför men här inne sprakar en brasa i kaminen. Kvällsmaten ska bli baconlindad torsk med romsås & ett glas rött= lördag!

Boken från bibblan
Jag tänker mycket på det här med sparande nu igen. Säger till min man att nu har vi 10 år på oss att investera allt vad vi kan innan pensionen börjar närma sig. Nej nu låter jag lastgammal, jag är 53 men min man är 4 år äldre. Eller är det bättre att amortera allt vad vi kan på huslånen? Inte helt säker alls men säker på att det är bättre att ha en plan än att famla i mörkret. Pengar & sparande handlar mycket om inställning tänker jag när jag läser boken jag lånat på bibblan...


1 kommentar:

  1. Hej,
    Vi är i samma ålder, och visst handlar sparande om inställning.
    Den där boken är jättebra.
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera