onsdag 23 november 2022

En dag när jag jobbade hemifrån

fick jag klä mig i kashmir (lite gammalt & nopprigt men ändå..), tjocka sockar & mysbyxor. Ja vi har sänkt inomhustemperaturen med ett par grader & ofta tänder vi en brasa i kaminen på kvällen. Det kan ha hjälpt lite för vår senaste elräkning var väldigt låg.



Köksbordet får agera som skrivbord & jag är väldigt nöjd med den nya duken från Ikea!

På lunchen tog jag fram en soppa från frysen med purjolök, gul lök, zucchini & en skvätt grädde, den toppade jag med stekt lök & smulad fetaost. Det blev världsklassgott!

Sen gick jag en långpromenad med hunden & lyssnade på podcasten Skåpet. Naturligtvis hoppade hunden upp i soffan efteråt & trots att jag hade torkat honom noggrant var han nog lite smutsig fortfarande. Tur att han är så söt!


En skön jobbdag hemifrån!

1 kommentar:

  1. Men så skönt att jobba hemma!
    Under pandemin tyckte jag att det var så skönt att undervisa hemifrån faktiskt.
    Hunden tyckte väl också om att ha matte hemma.
    Klart man skall vara mysklädd :-)

    Ha en riktigt fin första advent.

    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera