torsdag 17 november 2022

Lite trögt

Saker som går/är lite trögt just nu:

  1. November, november, november. Tror jag är lite allergisk mot november. Det är mörkt, punkt slut. 
  2. Motionen, långa promenader när jag kommer hem efter jobbet hägrar inte. Däremot känns soffan med diverse småätande (läs yoghurt med granola, knäckemackor, jordnötter, russin...). När jag är trött blir jag hungrig för att orka hålla mig vaken, gäsp.
  3. Snygghetsfaktorn är = noll. Håret har helt plötsligt blivit råttfärgat (jo det finns bot men orka färga), mörka ringar kring ögonen & att min hud gillar inte november..
  4. Höst-vinter garderoben finns där men jag har ingen inspiration. Vad ska jag ta på mig idag är den ständiga frågan. Vissa saker som kändes rätt förra året känns helt fel nu...
  5. Matinspirationen, nej vem orkar hitta på nya fräscha rätter just nu liksom.
Däremot är jag sugen på att läsa böcker, kanske gå på teater (men har nog inga vänner som känner lika..), gå på en mysig konsert & sedan sitta på litet hak med god mat & rödvin (inte i vår lilla stad utan i någon större..).

Är det en kultur-tant som håller på att växa fram?
Kulturtant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar