lördag 12 november 2022

Vad är en lördag med sol?

 Fredag kväll kommer stora döttrarna hem. Farsdag middag i förskott & hela nya soffan fylls med familjemys. Mamman i familjen är fredagstrött men slötittande på Idol & morotsstavar med dipp sitter ändå fint.

Lördag med sol & jag har planer att få ner de sista lökarna i trädgården & fixa lite men när jag kommer ut i uterummet ser jag att det är musbajs på kuddarna i soffan. Slängde ut alla kuddar & när jag kommer till den sista sitter en liten söt mus där! Jo söt tills yngsta dottern jagar den med en kvast & den är snabb & det blir lite skrik i panik😅. Kanske därför vår gamla utekanin Doris har ätit så mycket mat på sistone hon kanske har haft hjälp av en vän... En stor del av dagen gick därför åt att städa i uterummet & sen var det tvunget att åka & handla, tvätta & lite annat. Ja vad är en lördag med sol?

Solen började gå ner innan jag fick in 
kuddberget utomhus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar