söndag 27 december 2009

Frosseri


Har ätit alldeles för mycket på sistone, mat, fikabröd, choklad, smågodis & chips. Det känns inte bra i kroppen vet att jag mår bäst när jag håller på mina rutiner när det gäller mat & sömn. Snart är det nytt år & till dess kanske jag tänker ut några löften. Men tjuvstartar redan nu för det första så tänker jag äta enligt tallriksmodellen, där halva tallriken ska vara grönsaker, eller kolhydrater & grönsaker ska vara lika stora men jag ska försöka ha hälften med grönsaker.. Började idag när vi åt pasta & köttfärssås (med qorn i), halva min tallrik bestod av rödkål (skuren med osthyvel), rivna morötter, gurka & avocado. För det andra så tänker jag yoga varje dag även om det bara blir en liten stund. Idag blev det bara solhälsningar, jag känner fortfarande av foten men tar det försiktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar