onsdag 9 december 2009

Yin yoga nr två

Min andra yinyoga stund blev inte lika skön som den första. Jag hade valt rörelser som öppnar i höften & jag kände mig så stel. Svårt att ligga & slappna av även om jag bullade upp med kuddar & filt från soffan. Till och med skakade i benen när jag låg ner i fjäril, kunde inte ligga still utan fick ligga & gunga lite i positionerna. Funderade på vad allt det där stela kom ifrån & vad det ville säga mig.. Tror att det gjorde nytta, tror att jag ska fortsätta att våga stanna kvar i det som känns svårt & stelt, bara andas & försöka släppa taget, släppa lite på kontrollen.. På kvällen blev det några solhälsningar, hade tänkt att göra fler stående positioner men har en bäbis som har lite svårt att somna & lätt vaknar så jag fick ägna min tid åt lilla hjärtat istället..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar