måndag 7 december 2009

& i morse YINYOGA

Igår var jag på mysoreträning på träningscentret. Vi var inte så många så jag var med & yogade. Härligt att få göra alla mina asanas i lugn & ro, efter vilan hade jag ett stort leende på läpparna.. Fast när jag kom hem välte lilla M en stor kanna äppeljuice över köksgolvet & köksbordet som var dukat med tacos.. & alla i familjen var lite trötta & griniga... I morse ville jag ha lite lugnare träning då jag leder ett ashtangapass på kvällen & är då med & visar alla asanas. Så jag gjorde yin-yoga, kollade lite på nätet innan efter olika asanas. Det var jätteskönt & kändes skonsamt mot min vinterstela & sköra kropp. Tror att jag har lite lättare att skada mig just nu för jag känner av mina knän & har fortfarande ont i en fotled som jag skadade mig i för några veckor sen när jag gjorde marichyasana B. Sen kollade jag på youtube på yinyoga & fick inspiration. Nu är jag sugen på att prova igen.

2 kommentarer:

  1. Yinyoga har fått mej på fötterna om och om igen. Särskilt i perioder då jag är skör, som du skriver, och inte minst trött. Denhär hösten har jag mest bara legat bland mina bolster och kuddar, och aldrig förut någonsin har jag kommit så djupt i yogan som nu. Awesome, som de brukar säga overthere :)

    SvaraRadera
  2. Nu förstår jag vad man behöver ett bolster till, har inte riktigt greppat det innan..

    SvaraRadera