söndag 27 december 2009

Julen

Det var en vit härlig jul i år. Själva julafton var vi först hos svärmor & åt julmat & fika. Barnen träffade sina kusiner & fick öppna några paket från farmor, & vi också även om vi vuxna inte skulle köpa till varandra. Vi fick nya huvudkuddar, skönt & användbart. En kär vän till mig kom också förbi, hon är gudmor till Mellan I & köper alltid julklappar till barnen, vi hade köpt en fin ljuslykta till henne också. Sen var det vara att lasta in hela familjen i bilen, åka hem & hämta alla julklappar & hundar & åka till mina föräldrar som bor en mil härifrån. Där var också min mormor & morfar, båda 88 år som hade åkt femton mil med egen bil, hoppas jag också är så där pigg när jag är 88:-). Naturligtvis fick vi ytterligare ett julbord, fika & choklad... Barnen fick många fina julklappar, vi hade sagt att vi inte skulle köpa så mycket men ändå blev det en hel del men bra saker. Stora K fick bland annat en fin jacka, skidbyxor & en mp3 spelare, mellan I ett nintendo Ds & leksaker. Lilla M fick en lära gå vagn av oss & det tyckte hon var hur roligt som helst & staplade fram i full fart.. Själv fick jag bland annat en go flanellpyamas som jag har gått omkring & myst i här i helgen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar