onsdag 3 februari 2010

Always look on the bright side of life


Idag var stortjejerna lediga från skolan för det var studiedag. Vi låg kvar i sängen till halv nio innan det var dags att gå upp. Kände mig lite stressad för jag skulle till sjukhuset & undersöka mina dåliga stämband & farmor skulle komma vid tio & vara barnvakt. Mat till hundar, gröt till lilla M, frukost till mig, skotta snö mm. Vi hade bestämt att åka till badhuset när jag kom hem så fram med epileringsapparaten som drar upp håret från benen, jag hann ena benet innan jag insåg att jag var tvungen att snabba mig iväg till sjukhuset. Där fick jag vänta ganska länge. Undersökningen gick bra även om det kändes lite obehagligt, de tar en slang med en kamera på genom näsan & ner till stämbanden. Jag hade en polyp som de kanske ska operera, det är därför som jag är hes fortfarande. Det är iallafall inget farligt. Sen till jobbet & lämnade en dator, hem & gjorde chili con carne till barnen, deras kompisar, farmor & mig. Packa badkläder & iväg till badhuset. Väl där kom jag på att jag hade fortfarande hade ett hårigt ben.... hi hi. Fast jag har ganska ljust hår på benen så det var det nog ingen som såg..Badade med lilla M i den varma bassängen & hon älskar det!!  Hade tänkt att yoga ikväll men lilltjejen ville inte somna.. samma visa som igår då jag bara hann några solhälsningar. I måndags gjorde jag kortprogrammet men då kände jag mig inte bra efteråt, kände när jag stod i brygga att det kändes alldeles för kraftfullt för min ganska trötta kropp, fick världens blodsockerdipp efteråt & fick äta mackor & yoghurt för att må bättre.
Här har det kommit mycket snö, jag tycker det är så mysigt fast alla jag möter tycker att det får vara nog med snö nu..

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag blir också matt av bryggor men har börjat göra en lite förberedelse innan jag går upp i full brygga. Jag ligger på rygg (precis som innan man går upp i brygga) pressar ner nedre delen av ryggen och låter svanskotan pressas uppåt. Detta gör jag 3 gånger innan halvbryggorna eller helbryggan. Detta har hjälpt mig otroligt mycket, jag tror det skapar dynamik i ryggraden som gör att det inte blir en sådan "chock" att komma upp. Ett litet tips bara!

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket för tipset:-)Det ska jag genast prova!

    SvaraRadera
  3. hej hej!
    hoppas det gick bra på sjukhuset. kul att simma lite efteråt med barnen :)

    kramar*
    /S

    SvaraRadera