måndag 8 februari 2010

Hurra hurra för lilla jag

Idag fyller jag 41 år. Blev uppvaktad i morse klockan sex av kära mannen & barnen med frukostbricka, paket & sång. Fick presentkort i en klädaffär, en aprikos träningstopp (till yogan), en tvål & en massageolja med granatäpple & chili. När tjejerna hade gått till skolan så somnade lilla M & jag fick yoga, hann ända fram till upavishta konasana innan hon vaknade & min mamma ringde. På eftermiddan sov lilla M ute i vagnen en lång stund så jag sjönk ner i soffan läste nya numret av Tara, den var riktigt bra. Handlade bla om ayur-veda & det gillar ju jag. Ikväll blev det paella till kvällsmat med lax, räkor & musslor, mums. Stora K & mannen storhandlade då dom kom hem hade dom köpt en present till, en superfin tunika från Oxmo..(liknande den på bilden men lång & vit med ett flätat skärp, hittade inte den modellen på bild) Vilken härlig dag!!
Kan inte låta bli att tänka på min fyrtioårsdag förra året. Hade en härlig fest dagen innan med närmaste släkt & vänner, vi åt buffé & tittade på melodifestivalen. Men på själva födelsedagen fick jag influensan & var ju höggravid så det var inte så kul, det var då jag fick knottror på stämbanden.

6 kommentarer:

  1. Grattis! Och från 40 och uppåt tycker jag att det varit just det - uppåt :) Låter som en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Varmaste gratulationskramen!

    SvaraRadera
  3. Hipp hipp hurra på din födelsedag, eller njae..snarare dagen efter, men ändå - GRATTIS!

    SvaraRadera
  4. Grattis såhär en dag i efterskott!
    Födelsedagar är sköna dagar, tycker jag. Kanske för att man inte längre har så höga förväntningar, utan bara konstaterar att ytterligare ett år har gått. Därför blir jag så glad när någon kommer ihåg mej eller då familjen överraskar med något speciellt. Det är ju trots allt kärleken som är viktigast, oavsett ålder ;)

    SvaraRadera
  5. Tack, det värmer att ni är här hos mig & skriver:-)

    SvaraRadera
  6. GRATTIS!
    det låter som en underbar dag :)

    kramar*
    /S

    SvaraRadera