fredag 26 februari 2010

Ingen yoga igår, det var en riktigt ful-dag, kände mig trött & sliten & uttråkad. Inte så ofta det händer utan jag brukar ofta tänka att jag älskar mitt liv & att det är härligt att leva. Det är en av yogans gåvor att man blir kär i livet..:-). Igår somnade jag i soffan innan jag hann rulla ut mattan, hade storhandlat innan & det gör mig alltid så trött. Dagen innan blev det bara "yogastretch" framför tvn efter en intensiv dag, då jag åkte till större staden i ishalka lämnade storbarnen på "lek & bus landet" & själv var jag till sjukhuset med mina stämband. Det ska bli operation lite längre fram, skönt så jag kan sjunga igen.. inte för att jag sjöng något vidare innan heller men hellre än bra är inte illa...


När jag har mina yogakurser så brukar jag alltid leda avslappningen i slutet. Innan jag började yoga så lyssnade jag mycket på avslappningsband & läste allt jag hittade om mentalträning så det är ett intresse jag har. Nu läser jag en bok om visualisering som heter Tankens makt. Olika visualiseringar som sägs vara bra för olika saker. Tex blått ljus för kärlek, rosa ljus för ro & healing. Sist jag hade min kurs så använde jag inspiration från den boken i avsnitten om "solstrålarna - värme, energi & kraft".

Längst fram i boken står det:

"Vi är vad vi tänker. Allt det vi är härstammar från våra tankar. Med våra tankar skapar vi världen." Buddha

3 kommentarer:

  1. Åh, jag tycker så om tanken (!) om tankens kraft! Att vi bara genom att tänka på ett djupare plan och mer medvetet kan forma vårt liv och vår värld.
    Ta hand om dej, du!

    SvaraRadera
  2. Tankens kraft den allra starkaste! Lek-och buslandet får mig att tänka att vi kanske bor nära varandra. Jag bor i Örebro. Allt gott!

    SvaraRadera
  3. Hej svejs, jag bor i Karlskoga så det är inte långt bort..

    SvaraRadera