torsdag 4 februari 2010

Smartlat

 I morse tog lilla M & jag sovmorgon efter att tjejerna hade gått till skolan. Vi kröp ner i sängen igen & somnade om till klockan halvtio. I vanliga fall brukar jag ha dåligt samvete när jag sover länge men så tänkte jag på Mia Törnbloms föreläsning som jag var på i veckan. Hon pratade om att hon ofta var lat på helgerna & såg serier på dvd-box, men hon kallade det för att vara SMARTLAT. Så just så tänkte jag i morse att jag var lite smartlat & att det var positivt!!
Tänk att lilla M redan är tio & en halv månad. Hon har så många strängar på sin lyra redan nu. Kan gå några steg, kryper jättefort. Har två tänder där nere & snart fyra uppe med glugg mellan framtänderna:-). Just nu säger hon pappa nästan hela tiden, pappa säger hon till mig & sen ler hon sitt finaste leende... Fast om jag inte är i närheten ropar hon mamma & när hon vill ha mera mat då ropar hon mamma!

& ja vi bor i mellansverige & inte i fjällen..

1 kommentar: