onsdag 12 maj 2010

Ebb & flod

När jag har varit mammaledig så har jag tänkt att det är så skönt att jag trivs så bra på mitt jobb. Nu när jag är tillbaks & jobbar halvtid så känns det väldigt trögt & ganska tråkigt. Jag är trött när jag är på jobbet & de roliga nyheterna som jag skulle få jobba med verkar dröja. Tänker på en sak som min kära yogakollega sa när jag klagade lite på att pengarna inte räcker till roliga yogakurser när man inte jobbar så mycket. Ja det är klart att det måste vara ebb ibland sa hon, du ska se att snart blir det flod igen. Det var en mycket upplyftande & härlig tanke. Sen läste jag i en bok, tror det var Att leva livet full ut av Echart Tolle, att man har ebb & flod i sin energi & att det gäller att känna efter så man saktar ner då det är ebb i energin, annars är det stor risk att man blir sjuk då. Tänker att det nog är så på jobbet, lite ebb just nu.

Morgonpractisen hade inte utvecklats till någon vana...somnade halv nio igår kväll men var ändå för morgontrött för att ställa mig på yogamattan i morse. Jag sparar det roliga till ikväll

1 kommentar: