fredag 21 maj 2010

Yogainspiration

Ikväll var jag med på ett härligt yogapass med Maria Boox. Hann med ett pass ikväll av helgens kurs. Imorgon bär det iväg på min lillebrors bröllop i Uppsala. Är ändå så nöjd att jag fick yoga ikväll, allt som Maria säger är alltid mitt i prick för mig. Hon pratade om närvaro & att yogan inte får vara prestationsinriktad. Saker som jag har läst om och funderat över den senaste tiden. Fick en "hemläxa" att träna på lyften i genomhoppen. Jag höll på att traggla med det ganska mycket i vinter men nu har jag glömt bort det till förmån av att jag har jobbat mer med att försöka mjuka upp i höfterna. Det finns alltid saker att jobba med & sträva efter i yogan. Men det viktigaste tycker jag är hur man mår inombords. Jag känner att det senaste åren när jag har prioriterat att yoga ofta men lite så har mitt inre lugn ökat. Jag har lättare att gå tillbaka till ett lugnare förhållningssätt & jag hetsar inte upp mig lika ofta även om det händer..

3 kommentarer:

  1. Låter sunt. Träna ofta men inte så mycket, där ligger nyckeln som jag ser det! Ha dt härligt på bröllopet - de roligaste festerna av alla

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Vad härligt att du hittar små stunder av lugnt och yogar lite granna. Det är lätt att det blir prestationsinriktat, men jag försöker tänka som du, att huvudsaken jag mår bra.

    Kramar*
    /S

    SvaraRadera
  3. Ibland får jag verkligen stanna upp och påminna mej om att jag inte jämt behöver vara så fokuserad på "arbetsmomenten". Yogan behöver få ha flyt också, inte bara en lång kamp mot stela leder och korta muskler. Skönt och befriande att få njuta också, det är ju det som håller upp vår vardag. Kram!

    SvaraRadera