måndag 31 maj 2010

Mantran

Efter jobbet tillbringade jag en härligt solig eftermiddag i trädgården. Lilla M var på strålande humör & stortjejerna + kompisar hade picnick på en filt i gröngräset.

Kvällens yoga blev 5 solhälsning A & 5 B. Alla stående & jag avslutade med lite yinyoga. Kunde yoga i vardagsrummet då mannen är på fiskeresa. Där har jag tillgång till Spotify så jag lyssnade på Deva Premal "mantras for precarious times". Där hon sjunger mantran för olika ändamål, samma mantra 108 gånger i varje sång: Om Gum Ganapatayei Namaha (Removing of Obstacles); Om Shanti Om (Peace); Om Shree Dhanvantre Namaha (Healing); Om Namo Bhagavate Vasudevaya (Liberation); Om Radha Krishnaya Namaha (Joy & Bliss); Om Shreem Mahalakshmiyei Namaha (Abundance); and Om Kama Pujitayei Namaha (Sacred Love Making).

3 kommentarer:

  1. Önskar mej den skivan, får klicka mej till den :)
    SolhälsningsNina

    SvaraRadera
  2. tack för tips, ska lyssna idag när jag är hemma och är sjuk!

    SvaraRadera