torsdag 27 maj 2010

Gottegris

Har varit en riktig gottegris den här veckan. Har blivit både fikabröd & choklad varje dag om jag tänker efter. Känns inte helt bra då jag vet att jag mår bättre om jag låter bli. I vanliga fall brukar jag försöka att undvika att ha fikabröd & godis hemma. Köper bara eller bakar vid de tillfällen som det ska fikas. Men sen har vi haft både chokladpraliner & fikabröd på jobbet så då måste man försöka att ha karaktär istället. Ett fikatillfälle innehöll härligt yogaprat &då är det ju nästan förlåtet..
Igår blev det bara solhälsningar & sen kände jag mig för trött. Lilla M har haft feber & sovit dåligt. Har funderat på att jag måste nog planera min practise lite mer. Bestämma någon dag i veckan som mannen får sköta kvällsmat & barnaktiviteter & jag får låsa in mig i sovrummet. Likväl som man åker någonstans & tränar borde det fungera. Risken med att träna ganska sent på kvällen som jag gör nu är att man ofta känner sig för trött. Om man får in någon morgonpractise per vecka + ett tidigt kvällspass så skulle det underlätta. Nästa vecka är mannen i Norge & fiskar så då får jag fullt upp... Det blir härligt för honom att ägna sig helhjärtat åt sitt största intresse i en hel vecka. Tänker att förhoppningsvis är det min tur nästa år, drömmer om en yogavecka på Kreta.

Nu ikväll började jag yoga relativt tidigt, kvart över åtta..Gjorde solhälsningar, alla stående & sittande fram till marichyasana A + avslutade.

3 kommentarer:

  1. Får skaka tass med dej. Har gottegrisat hela veckan, skyller på the pms from hell denhär gången... Ett väldigt tydligt mönster hos mej! Mjölkchoklad och åter mjölkchoklad. Uppblåst i magen och allmänt seg är resultatet. Men okej, jag förlåter mej själv... en vecka i månaden är jag liksom worth it :)

    Yogaresa. Jaaaa! Har satt det till mina önskningar och är övertygad om att när det är dags så blir det av. Det är liksom enklare och skönare att vara om man accepterar att allt inte kommer till en direkt. Hur gärna man än vill.

    Vi fortsätter yoga tillsammans. I anden.
    Ha en skön helg, kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter på min blogg! Hoppas du kommer iväg på din efterlängtade yoga resa! Min lärare Viveka åker till Mallorca varje år och det verkar helt fantastiskt. Kolla upp det om du blir sugen! Yoga kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Härligt att veta att det finns yogavänner där ute. Ger styrka när man rullar ut sin yogamatta här hemma!! Kramar

    SvaraRadera