söndag 16 maj 2010

Oväntad yogalycka

Idag var det friidrottstävlingar hela dagen i ganska kallt & ruggigt väder. Hann att slänga i mig lite yoghurt innan jag åkte till mysoreyogan, så jag var ganska hungrig & trött. Vi var bara några stycken där så jag yogade själv. Tänkte att jag kanske inte skulle göra så mycket för att jag hade ätit för lite. Men när jag började yoga så kändes allt så bra, andningen flöt på & kroppen kändes varm & riktigt mjuk. Härligt att höra dom andra yogisarnas andning. Gjorde så långt som jag gör i serien, bryggan kändes bra så jag gjorde några bakåtböjningar mot väggen + att jag försökte mig på handstående mot väggen. Vågade inte stå kvar så det gick inte så bra men härligt att ha lusten att utmana kroppen lite extra. Stod en lång stund i huvudstående & kände mig lycklig att helt oväntat få uppleva en härlig yogastund..
Den här veckan har det blivit tre yoga tillfällen med alla stående asanas, två gånger med bara solhälsningar & som pricken över i, mysoreyogan ikväll.
Slits lite mellan hopp & förtvivlan över läget i Thailand.. vi har bokat en resa dit i slutet av juni... Eller konstigt nog är jag än så länge helt lugn men man borde kanske oroa sig lite mer..???!!!
Här kommer några bilder från en härlig helg..
Stora K hoppar tresteg (hon vann med ett hopp över nio meter..), lilla M njuter av högsommarvärmen som slog till igår eftermiddag & till slut mellan I först över mållinjen på 400 meter.. (Systrarna hade en framgångsrik friidrottsdag, mellan I tog tre guld & stora K guld, silver & brons, mamma är naturligtvis stolt som tuppen:-)

5 kommentarer:

  1. Yogan ger oss ständigt endorfinkickar, speciellt när vi minst anar.

    Vi besökte Thailand (julen 2008, Bankok+Cha-Am) när de hade sina oroligheter -PÅ- flygplatsen. Ännu dagen innan avfärd visste vi inte om flyget skulle lyfta. Mot alla odds kom vi oss fram, njöt av semestern och kom helskinnade hem.

    Så länge ni inte tar vägarna i centralaste Bankok (Lumpini parken med omnejd)så kommer ni knappast att ens märka att stridigheter pågår.

    Lycka till, ni kommer att älska Thailand!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med framgångar för er alla. Inspiration att utmana sig i yogan känns extra bra, känner igen känslan.

    SvaraRadera
  3. Tack:-). Sue; skönt med dina lugnande ord, jag hoppas & tror att du har rätt...

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Det är underbart när allting flyter på, när kroppen är mjuk och varm :) Vart är det du går på Mysore? Jag är väldigt nyfiken på det! :) Bor i Linköping och de har inte så stort utbud angående yogaklasser.

    Ljus*
    /S

    SvaraRadera
  5. Hej, jag bor i Karlskoga som ligger långt ifrån Linköping. Jag vet att det finns bra Ashtangayoga i Jönköping men det är ju ganska långt från dig det med..Namasté

    SvaraRadera