torsdag 25 augusti 2011

Bättre

Har sovit gott i natt. Tror att det var en guidad meditation som gjorde susen. Lilla M såg på Bollibompa & resten av familjen var inte hemma så jag satt i fotöljen i hallen & lyssnade i mp3. Blev såå avslappnad & efter det hade jag landat... Senare blev det även ett kort yogapass (för hjärtat) & efter det yinyoga till vortexmeditationen. Ny energi igen♥.
I morse var första dagen som det inte var gråt & tandagnisslan när jag lämnade lilla M på nya dagiset. Så skönt! Jag har inte varit orolig för att dagiset känns toppen, men det är alltid ledsamt när man ska stålsätta sig & vinka & vara glad när krokodiltårar sprutar på den minsta älsklingen.
Ikväll ska jag prova " Meditation för turbulenta tider" som jag hittade hos Yogajona. Tacksam att hon så rikligt delar med sig! Men först dagisstädning...     Simma lugnt!/Ulrika

2 kommentarer:

  1. Så skönt när energin kommer tillbaks!! Den behövs så väl i en mammas kropp! Kram!

    SvaraRadera
  2. Inte lätt att lämna på dagis när ens unge är gråter. Skönt när det torkar upp :) Och du verkar ha mer energi, härligt! Kram

    SvaraRadera