söndag 7 augusti 2011

Yoga-höst

Hemma igen efter några dagar i härliga Danmark. Vi bodde i Ålborg som var en jättemysig stad. Stora K var där & tävlade i Youth Games, ungdomstävlingar som hålls var fjärde år med Ålborgs 25 vänorter. Spännande erfarenheter för stora K som har bott på en skola tillsammans med ungdomar från hela världen. Resten av familjen njöt av shopping, god mat & en utflykt till havet. Ändå skönt att komma hem & få yoga igen. Idag yogade jag till Maya Fiennes dvd. Kände mig som en nybörjare & blev illamående & trött. Har bestämt mig att det här måste bli en yogafylld höst. Jag ska försöka att yoga en liten stund varje dag. Kommer att redovisa här på bloggen vecka för vecka hur mycket jag har yogat. För min egen skull. För att jag ska få en utmaning. Mår mycket bättre när jag yogar. Det märker jag så väl när jag inte yogar, jag oroar mig mer & blir mer spänd. Eller om vi ska vända på steken så blir jag mer avslappnad, lever mer i nuet, tänker mindre & har lättare för att välja mat som jag mår bra av. När jag yogar..


God glass på en låång sandstrand, härligt!!

Stora K tog brons i längd, tresteg & 1000 meter:-)

6 kommentarer:

  1. Skriver under på samma positiva effekter av yogan, som du beskriver! Sat Nam helt enkelt! och välkommen hem!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig fullständigt!! När jag inte får till yogan av nån anledning märker jag det direkt. jag blir deppig, otålig och ARG. Blir kul att följa din höst!

    SvaraRadera
  3. Grattis till bronset och visst ska vi ha en underbar yogahöst:)

    SvaraRadera
  4. Ja en underbar yogahöst ska vi ha, härligt att vi kan peppa varandra:-).

    SvaraRadera
  5. Åh yogahösten känns så avlägsen... Men jag håller med dig, utan yogan tappar jag lite riktning på något vis. Även om det är segt och trixigt att få till ibland. Jag ska följa dig och peppa dig :) kram

    SvaraRadera