tisdag 30 augusti 2011

Peptalk

Just nu läser jag Kraften som är uppföljare till the Secret. Säga vad man vill om de här böckerna men det är i alla fall riktig peptalk i bokform. Går ut på att man ska "boosta" sina positiva tankar & känslor allt vad man orkar & då kommer hela livet att följa med & bli helt sagolikt magiskt underbart... Väl värt att pröva (tills nästa pms-period dyker upp igen...).
Jag är inte så mycket för shopping förutom när det gäller hudkrämer & hälsokost. Det tycker jag är kul. Fick en beställning från Bodystore för några dagar sen. Köpte algtabletter från Alg Börjes. Har saknat dom sen de tog slut i sommar. Varje gång jag öppnar burken så står lilla M & lillhunden i kö för att få varsin:-). Sen provade jag nya ansiktskrämer: vitaminkräm från Eilas, billig & med bra ingredienser & en intensivkräm från I+M med argan & avocadoolja som luktar så gott. Sist men inte minst en ansiktsrengöring från Eilas med tea tree oil, tänkte att den även var bra för tonåringen i familjen. Jag älskar lukten av tea tree oil men det gör nog inte alla..
Kände mig trött igår kväll men gjorde ett yogapass (sport) från Yogajona. Har ont i ett knä sen jag gjorde den sist då det ingår benböj & det passar inte mig så bra. Bytte ut det mot frogpose istället, även det en sorts benböj men den går bra kanske för att man har stöd av händerna. Härligt med ny energi från yogan♥

4 kommentarer:

  1. Jag har också läst boken och köpt ungdomsvarianten till min dotter :) För det är ju så att det är hos sig själv och i de egna tankarna och i attityden man måste börja.

    SvaraRadera
  2. Jag har köpt ungdomsvarianten av the Secret till min största dotter också men hon har inte läst den. Kanske hon gör det längre fram..

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst "Kraften", men pepp, glädje och inspiration är ju bland det största man kan ge! Ju mer du övar dig på den tankarna, särskilt när du är på gott humör eller i Vortex (som Abraham-Hicks kallar det), desto mer naturliga blir de för en. Det är ju en vanesak.

    Angående PMS fick jag amenorré, dvs blev av med min mens under ett halvår, och sen var det oregelbunden. Innan dess hade jag hemskt PMS, Jag testade med ayurveda (lite bättre) och kinesiska örter (värre!), och Vårdcentralen ville inte hjälpa mig, de sade bara åt mig att undvika stress. Otroligt frustrerande. Men sen har jag med hjälp av bland annat Abrahams processer släppt motståndet om alla möjliga ämnen som gjort mig upprörd och skapat stress, i synnerhet mensen, och nu har den kommit tillbaka och blir allt mer regelbunden för varje gång, och jag märker det knappt innan ens. Jag har gett upp det här med att försöka utan att först vara i harmoni med det jag önskar nu, Universum fixar det där mycket bättre om jag bara tillåter! ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Märker att min pms blev bättre när jag åt algtabletter så nu har jag börjat med det igen.. Men tror också att min tillvaro ibland är lite för stressfylld och när jag får pms så klarar jag av det sämre. Pms är som en värdemätare på hur vardagen fungerar.. Mer egentid mindre pms.. tänker jag som tre barnsmamma.. Kram

    SvaraRadera