tisdag 9 augusti 2011

Feber

Började skola in lilla M på ur & skur dagis igår. Idag är hon sjuk. Feber igen. Känns lite hopplöst då jag vet att jobbkalendern är fulltecknad nästa vecka. Men tar några djupa andetag & tänker på acceptans. Man får ta en dag i taget & det löser sig. Turligt nog är vi välsignade med barnvakter när det behövs. Går här hemma & skrotar. Tvättar, går till affären med lillhunden, drar upp några ogräs i trädgården, plockar upp små högar av hundhår här & var. Lillhunden har fällt all underull & är nu alldeles smal & slät. Önskar att jag var mer sån som har perfekt hemma, undanplockat & ogräsfri trädgård. Nu springer jag mest runt men hinner aldrig ikapp. Fast det är nog mer en illusion som jag har. De som jag känner som har det perfekt är antingen pensionärer eller så har de barnen varannan vecka & det är ju inget jag strävar efter... Stora K bakar pizzor till lunch, hon är suverän på att få degen tunn & god. Jag läser boken I det sista regnet, jag vill suga åt mig alla orden & verkligen ta in dom. Vackert & upplysande.
Stora K:s suveräna pizza

2 kommentarer:

  1. Eller så är de perfektionister som inte kan njuta av livet ens när allt är perfekt och sakta men säkert tar död på sig själva. Jag har börjat släppa kraven allt mer på mig själv, och ju mindre "perfekt" jag strävar efter och tillåter allt vara som det är, desto bättre mår jag. Det känns helt underbart att släppa på kraven tycker jag!

    Jag hade tänkt låna "I det sista regnet" på biblioteket igår, men den verkade vara utlånad. Jag får leta igen nästa gång jag är där, för nu blev jag ännu mer peppad på att läsa den!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tycker du är så klok Jenny. & efter att jag hade skrivit mitt inlägg & satt mig i soffan så kände jag att allt är faktiskt perfekt som det är. Försöker att ha så lite saker som möjligt, men med tre döttrar så blir det ändå en del.. Ja du måste läsa I det sista regnet, absolut! Den finns som pocket så du kan köpa den billigt. Bra för man vill gärna stryka under meningar & vika bladen. Kram

    SvaraRadera