onsdag 21 september 2011

En dag i taget

Tänker att det är sjukt på något sätt. Som igår. Upp ganska tidigt, morgonbestyr, skjutsa till dagis, Jobba heltid, slänga in i affären på hemvägen, hämta på dagis, pussa & krama den minsta, laga mat, hämta största dottern vid gympahall, byta om, äta, skjutsa stordottern på gympamöte, åka till mitt yogapass, komma hem efter nio, gå ut med hundarna, dricka en kopp te & sova.. En helt vanlig dag & jag menar inte att jag har mer än någon annan. Men inser att alla vardagskvällar den här veckan är uppbokade med något. Ikväll föräldramöte på dagis. Det är då jag börjar tänka på DOWN-SHIFTING & FRIVILLIG ENKELHET. Men är nog för långt inne i ekorrhjulet för att se andra möjligheter just nu. (kolla den här bloggen, ser så skönt ut, men barnen håller nog inte med..)

2 kommentarer:

  1. May the force be with you - säger jag alltför ofta, men jag menar det! Och det är ju så det är, vi behöver extra kraft för att ta oss igenom Dagar med stort D. Särskilt när dagarna blir till veckor, månader och år... Älskar tanken på downshifting och enkelhet, och är väl inne i en process som liknar att skala av en lök. Lager för lager, välja bort och prioritera. Tar en jäkla massa power, men det är så värt det. Önskar och hoppas du hittar din väg, kram och du... jag är här för dej, på cybervis (tillsvidare)!

    SvaraRadera
  2. Tack Nina, dina ord värmer så mycket att jag blir tårögd. Cyberkram♥

    SvaraRadera